El Yazısının Beyin ve Bilişsel Süreçler Üzerindeki Etkileri
Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi’nden Uzman Klinik Psikolog Zeynep Betül Alp, el yazısının beyin ve bilişsel süreçler üzerindeki etkilerini inceledi ve klavye kullanımı ile karşılaştırdı.
El yazısının, beyinde motor, duyusal ve bilişsel süreçleri bir araya getiren karmaşık bir eylem olduğunu belirten Uzman Klinik Psikolog Zeynep Betül Alp, harflerin yazılması sürecinde farklı beyin bölgelerinin etkin hale geldiğini vurguladı. Yazı yazmanın, hem motor becerileri geliştirdiğini hem de görsel-mekânsal işleme yeteneğini artırdığını söyledi.
El yazısının klavye kullanımına göre daha kapsamlı bir beyni işleyişe sahip olduğunu vurgulayan Uzman Klinik Psikolog Zeynep Betül Alp, klavye yazımının sınırlı bir motor beceri gerektirdiğini ve bilgilerin daha az işlendiğini belirtti.
El Yazısıyla Not Almanın Hafıza Üzerindeki Etkisi
Uzman Klinik Psikolog Zeynep Betül Alp, el yazısıyla not almanın bilgilerin daha uzun süre hafızada kalmasını sağladığını belirtti. Vurgulanan Embodied Cognition (bedensel biliş) paradigmasına göre, fiziksel hareketlerin öğrenme süreçlerini güçlendirdiği ifade edildi.
El yazısıyla yapılan not alma işleminin, bilgilerin zihinde daha uzun süre aktif şekilde işlenmesine yardımcı olduğu ve derin öğrenmeyi desteklediği söylendi. Bu nedenle, el yazısının öğrenme ve hafıza süreçleri üzerinde oldukça etkili bir yöntem olduğunu ifade edildi.