Ulaştırma Bakanı Uraloğlu’dan depremde çöken operatörler hakkında açıklama

Dün İstanbul’da meydana gelen depremlerin ardından Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone kullanıcıları iletişim sorunlarıyla karşılaştı. Halk, şebekedeki sorunlar nedeniyle arama yapamadı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, üç operatörde yaşanan problemler hakkında açıklamalarda bulundu.

Bakan Uraloğlu, dün yaşanan sorunların ardından bugün üç operatörün yetkilileriyle bir araya gelerek toplantı gerçekleştirdi. Toplantı sonucunda değerlendirmelerde bulundu.

Depremde telefon aramalarının yüzde 25’i başarısız oldu

İstanbul’da üç operatörün toplamda 20 bin baz istasyonu bulunmaktadır. Baz istasyonlarında depremden kaynaklı herhangi bir hasar meydana gelmedi. Normal şartlarda internet üzerinden yapılan aramalarda 2 kat bir artış yaşandı ve bağlantı sorunu yaşanmadı. Sesli görüşmelerde ise 7 ila 10 kat arasında bir artış oldu ve mevcut aramaların yüzde 25’i başarısız oldu. Uraloğlu, 2019’da yaşanan Silivri depremlerinin ardından yaklaşık olarak 4 kat kapasite artışı sağlandığını belirtti.

Bakan Uraloğlu konuyla ilgili olarak şunları ifade etti:

“Ülkemizde normal zamanlarda 2,5 kat fazla kapasiteye sahip olduğumuzu belirtmek isterim. Yani normal zamanlardaki kapasitenin 2,5 katına kadar olan talepleri sorunsuz karşılayabiliyoruz. Peki dünkü depremde neler yaşandı? Dünkü depremde 7 ile 10 kat arasında bir sesli görüşme artışı meydana geldi. İnternet üzerinden yapılan aramalarda ise 2 kat bir artış görüldü. 2,5 kat kapasitesi olan bir sistemin 7-10 kat arasında bir yüklenmeye dayanması oldukça büyük bir başarıdır. Mevcut aramaların yüzde 75’ini başarıyla karşıladık. Ancak maalesef yüzde 25’ini karşılayamadık. İnternet tabanlı aramalarda ise 2 kat artışı başarılı bir şekilde karşıladık ve burada bir sorun yaşanmadı.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, internet üzerinden yapılan aramalarda herhangi bir sorun yaşanmadığının altını çizerek şunları ekledi: “(Sesli aramalarda) Kapasite artışından kaynaklanan 15 dakikalık bir yoğunluk dönemi yaşandı ve istenilen görüşmeler gerçekleşemedi. Daha sonra durum normale döndü. Bundan sonraki süreçte ihtiyaçlarımıza uygun olarak durumu tekrar ele alıyoruz. Benzer sıkıntıları yaşamamak adına gereken adımları atmaya devam edeceğiz.”

Related Posts

Netflix kalan son interaktif içeriklerini platformdan kaldırıyor

Netflix, Black Mirror: Bandersnatch gibi interaktif içeriklerini kaldırmaya başladı. 12 Mayıs’tan sonra bu içerikleri platformdan izlemek mümkün olmayacak.

Karting heyecanı İstanbul’da başlıyor

2025 MOTUL Türkiye Karting Şampiyonası’nın 2. ayağı, 10-11 Mayıs tarihlerinde İstanbul’da düzenlenecek. Organizasyon, 10 Mayıs Cumartesi günü antrenman seanslarıyla başlayacak. 11 Mayıs Pazar günü ise saat 10.00’da yarı final, saat 13.00’te ise final yarışları gerçekleştirilecek.

Yaşayan ilaçlar ve kişiye özel aşılar MIMIC 2025’te tanıtıldı

Bağışıklık sistemi üzerine çalışan dünyaca ünlü bilim insanları, İstanbul’da düzenlenen 6. Uluslararası Moleküler İmmünoloji ve İmmünogenetik Kongresi’nde bir araya geldi.

Chery, iCar isminden vazgeçiyor! Peki neden?

Çinli otomobil üreticisi Chery, Apple ile yaşanabilecek olası hukuki süreci engellemek için iCar markasında değişikliğe gidiyor. Şirket, Çin dışındaki pazarlarda artık bu ismi kullanmayacak. Apple’ın iCar ismi üzerindeki haklarının hala …

İnce yapılı iPhone 17 Air için Apple’ın planları var

Apple, yeni bir tasarımla sunmayı planladığı iPhone 17 Air modeli için yeni bir iddia ortaya atıldı. Telefonun bataryası 1 günü çıkartamayacak.

Yeni akıllı kapsül teknolojisi, günlük ilaç kullanımını kökten değiştiriyor

İlaç kullanımında zamanlama, birçok kronik hastalığın tedavisinde kritik öneme sahiptir. UC San Diego’da geliştirilen yeni akıllı kapsül teknolojisi, karmaşık ilaç dozlama programlarını tek bir hapla yönetmeyi mümkün kılarak sağlık …