Ulaştırma Bakanı Uraloğlu’dan depremde çöken operatörler hakkında açıklama

Dün İstanbul’da meydana gelen depremlerin ardından Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone kullanıcıları iletişim sorunlarıyla karşılaştı. Halk, şebekedeki sorunlar nedeniyle arama yapamadı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, üç operatörde yaşanan problemler hakkında açıklamalarda bulundu.

Bakan Uraloğlu, dün yaşanan sorunların ardından bugün üç operatörün yetkilileriyle bir araya gelerek toplantı gerçekleştirdi. Toplantı sonucunda değerlendirmelerde bulundu.

Depremde telefon aramalarının yüzde 25’i başarısız oldu

İstanbul’da üç operatörün toplamda 20 bin baz istasyonu bulunmaktadır. Baz istasyonlarında depremden kaynaklı herhangi bir hasar meydana gelmedi. Normal şartlarda internet üzerinden yapılan aramalarda 2 kat bir artış yaşandı ve bağlantı sorunu yaşanmadı. Sesli görüşmelerde ise 7 ila 10 kat arasında bir artış oldu ve mevcut aramaların yüzde 25’i başarısız oldu. Uraloğlu, 2019’da yaşanan Silivri depremlerinin ardından yaklaşık olarak 4 kat kapasite artışı sağlandığını belirtti.

Bakan Uraloğlu konuyla ilgili olarak şunları ifade etti:

“Ülkemizde normal zamanlarda 2,5 kat fazla kapasiteye sahip olduğumuzu belirtmek isterim. Yani normal zamanlardaki kapasitenin 2,5 katına kadar olan talepleri sorunsuz karşılayabiliyoruz. Peki dünkü depremde neler yaşandı? Dünkü depremde 7 ile 10 kat arasında bir sesli görüşme artışı meydana geldi. İnternet üzerinden yapılan aramalarda ise 2 kat bir artış görüldü. 2,5 kat kapasitesi olan bir sistemin 7-10 kat arasında bir yüklenmeye dayanması oldukça büyük bir başarıdır. Mevcut aramaların yüzde 75’ini başarıyla karşıladık. Ancak maalesef yüzde 25’ini karşılayamadık. İnternet tabanlı aramalarda ise 2 kat artışı başarılı bir şekilde karşıladık ve burada bir sorun yaşanmadı.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, internet üzerinden yapılan aramalarda herhangi bir sorun yaşanmadığının altını çizerek şunları ekledi: “(Sesli aramalarda) Kapasite artışından kaynaklanan 15 dakikalık bir yoğunluk dönemi yaşandı ve istenilen görüşmeler gerçekleşemedi. Daha sonra durum normale döndü. Bundan sonraki süreçte ihtiyaçlarımıza uygun olarak durumu tekrar ele alıyoruz. Benzer sıkıntıları yaşamamak adına gereken adımları atmaya devam edeceğiz.”

Related Posts

Araştırmacılar hayvanlarla iletişim kurmanın yollarını arıyor

Hayvanların bilincini araştırmaya odaklanan ilk bilimsel kurum kurulurken, yapay zeka araştırmacıları insanların evcil hayvanlarıyla nasıl “konuşabileceğini” keşfetmeye hazırlanıyor.

Sırrınızla birlikte kaybolacak: Tek tuşla kendini imha eden cihaz tanıtıldı

Veri güvenliği için teknoloji şirketi Teamgroup tarafından önemli bir adım atıldı. Teknoloji devi kendi kendini imha eden yeni nesil SSD’leri resmen tanıttı. Bu özellik sayesinde tek tuşla tüm veriler anında yok edilecek.

Call of Duty severlere kötü haber geldi

Dünyaca ünlü oyun firması Activision, 2017 yapımı birinci şahıs nişancı oyunu Call of Duty: WWII’nin Microsoft Store ve Game Pass’teki PC sürümünü, ciddi bir güvenlik açığı nedeniyle geçici olarak erişime kapattı. TechCrunch’ın ulaştığı kaynaklara …

Yeni İtalyan ‘beygiri’ tanıtıldı: Fiziksel tuşlar geri döndü, kabin tasarımında devrim gibi yenilik

Ferrari, Roma’nın emekliliğinin ardından sahneye çıkardığı yeni modeli Amalfi ile gücünü ve tasarım vizyonunu bir üst seviyeye taşıyor. Güçlendirilmiş V8 motoru ve baştan aşağı yenilenen iç mekanıyla Amalfi, markanın yeni nesil süper otomobillerine göz kırpıyor.

Milyon dolarlık teklif! 8 kişiyi transfer etti

Meta, bir süredir yapay zeka alanında dikkat çekici bir yetenek transferi süreci yürütüyor. Şirket, ChatGPT’nin yaratıcısı olan yapay zeka firmasından çok sayıda araştırmacıyı kadrosuna katmaya devam ediyor.

Siber güvenlik alarmı: Yüzlerce yazıcı tehdit altında

Siber güvenlik kuruluşu Rapid7 tarafından yapılan kapsamlı bir araştırma, Brother, Fujifilm, Ricoh, Toshiba ve Konica Minolta gibi önde gelen markaların toplamda 748 çok fonksiyonlu yazıcı, tarayıcı ve etiket yazıcısında sekiz kritik güvenlik açığı …